Hírek
![](/cikkkep/normal/22068.jpg)
Tamir Ginz koreográfus magyar gyökerekkel rendelkezik: szülei debreceni származásúak. Épp ezért, mint mondta, kifejezetten örömmel érkezett hozzánk, és megtiszteltetésnek érzi, hogy Magyarországra kapott meghívást. Elárulta azt is: egyfajta önvallomásként is tekint a Máté-passió 2727 előadásra. Úgy fogalmazott: nemzetek és vallások között szeretne hidat építeni interpretációjával, Holokauszt-túlélők fiaként ezt feladatának is érzi. Mindannyiunknak magunk mögött kellene hagynunk a gyűlöletet. Jézus az a Megváltó, akire vágytunk, és aki megadta a hitet nekünk abban, hogy minden jóra fordul. Mindenki békét akar, szükségünk van Isten reményére, főképp ma – tette hozzá.
A 10. Színházi Olimpia keretében Egerbe elhozott produkcióra sokan voltak kíváncsiak, telt házas közönség élvezhette a különleges előadást.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György