Hírek
Csatádi Gábor összefoglalója a potszekfoglalo.hu oldaláról:
…lehet hogy igen, lehet hogy nem. Egyébként is az idő belül, befelé telik. Telik, de nem múlik, talán pont azért, mert nekünk magunknak kell kezdenünk mindazzal valamit, ami az időben, a mi időnkben velünk, általunk megesett. Székely Csaba Semmit se bánok című, groteszken legmélyebbre menő drámáját a romániai titkosrendőrségről, a Securitate-ről, a takargatni kívánt múltunk takargathatatlan jelenéről Sztarenki Pál rendezte igazi groteszk drámává – olyanná, melyben a “jó” és az “elítélendő” mesterien helyet cserél. Mesterien, mert fenekestűl felborogatja az ezzel kapcsolatos, magunkban előre legyártott paneleket – a jó, érvényes színház már csak ilyen.
A teljes szöveg eléréséhez kattintson IDE >>>
-
Művészek írták
Kurázsi mama – háborúink krónikája
A 2022-es Bakkhánsnők kapcsán írtam Terzopuloszról, a rendezőről: „Berlinben, Heiner Müller korszakos színházcsinálóval indult a 70-es években. Vele hozta létre 1994-ben a Nemzetközi Színházi Olimpiát, amit a tervek szerint jövőre Magyarország rendez meg. Terzopulosz mostani rendezése jó előjel.” Az általa keltett előérzet beteljesedett. 2024-ben Kurázsi mama is olyan nagyformátumú előadás, ami többet jelent önmagánál. Szegő György -
Művészek írták
Pinokkió
A Vígszínháznál mese-musicalben Presser Gábor-Sztevanovity Dusán 35 éve töretlen sikerű A padlás musicalje a mérce. És ezzel is konferálták fel most a Karácsony előtt műsorra tűzött Pinokkiót. Szegő György -
Művészek írták
Abszurd királyság
A Műcsarnok abban a reményben vette fel idei programjába az Übü király drámához köthető, élményszerű ugyanakkor informatív tárlatát, hogy az a kánont szélesíti és bizonnyal „művészetet művészettel csináló” kiállítás. Új kutatásokat prezentál: látványos módon.