Hírek

Magyar Ezüst Érdemkereszt, Erkel Ferenc-díj és Prima Díj áll Károly Kati neve mellett, de még ezektől az impozáns kitüntetésektől is fontosabb a tény, hogy nélküle a Kecskeméti Katona József Nemzeti Színház színpadán nem születnének zenés előadások. Bár fontos visszajelzések ezek a díjak, elárulta, egyikre sem számított, és természetesen nem a kitüntetések megszerzése motiválja a mindennapokban, hanem annak a csodának a létrehozása, amit a közös alkotómunka jelent az újabb és újabb produkciókban.
Kati 15 éve a kecskeméti teátrum zenei vezetője. Csodálatos szakmai utazásnak tartja ezt az időszakot, ami alatt nemcsak a kollégáit kedvelte meg, hanem Kecskemétet is – mindig jó érzéssel és megnyugvással tölti el, amikor a városba érkezve meglátja a Kecskemét táblát.
Januárban debütált a gondozásában az Előjáték Lear királyhoz című opera-ősbemutató, most pedig már gőzerővel dolgozik a zenei tagozattal és Szente Vajk rendezővel A trón című musicalen, amelyet márciusban mutat be a színház. Mi már nagyon várjuk! Önök is?
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Művészek írták
Olasz szalmakalap
„Engem általában lenyűgöz egy színpadi szöveg..., Ez a legfontosabb: olyan anyagot találni, ami meghozza a kedvemet. Az Olasz szalmakalap színtiszta színház. Mindig nagy kedvet csinál a munkához – ezért rendeztem meg már korábban is – mert örömből fakad.” (Silviu Purcǎrete rendező) Szegő György -
Interjúk
A színházban emberi mondatokat mondanak, és azok hatnak ...
„Amikor nem érzem a színházban, hogy mit akar tőlem az előadás, hogy mi felé akar terelni, akkor én elhagyatott leszek és magányos.” – beszélgetés Csiszár Imrével Gyulay Eszter