Csatádi Gábor beszámolója A Díj című bemutatónkról a Pótszékfoglaló portálon jelent meg. Köszönjük!
Cyril Gely A Díj c. darabját Herendi Gábor rendezte a Rózsavölgyi Szalonban lelket, ideget tépő monológok drámájává, amelybe az előadás nézője a maga belső monológjával harmadikként becsatlakozik. És ebben az ön- és egymás marcangolásában nincs feloldás, feloldozás, csak megértés. A magunké és a másiké. (...)
Herendi Gábor rendezése a színészi játék koncentrált pontossága által mélyre ér és mélyre fúr. A negédes érzelmeken és a szalondrámák komfortos kényelmességén át egészen a se köpni, se nyelni döbbenetes lecsupaszítottságáig. És ha sikerül idáig eljutni, akkor ha valami, hát ez az, ami igazán díjat érdemlő.
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét.
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik.
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is.