Hírek

Megtartotta évadzáró társulati ülését a Budapest Bábszínház. Elhangzott: a 2020/2021-es évadban összesen 65 alkalommal játszott a társulat közönség előtt, 9528 néző látta az előadásokat. A pandémiás helyzethez amint lehetett alkalmazkodott a színház, így az év végén elindult a saját streamcsatornája Bábfilmszínház néven, amelyhez összesen 12 előadást rögzített a teátrum. Így 86 előadást láthatott otthonából a közönség online, köztük a Holdbeli csónakost, a Boribon és Annipannit, a 80 nap alatt a Föld körült, a Nyúl Pétert, A vihart, az Apa lányát, a Rumcájszt, az Animát, az Esti Kornélt, a Gengszter nagyit, a Holle anyót, valamint a Szegény Dzsoni és Árnikát. A Bábfilmszínházat az iskolákban is közvetítették, ott 17 előadást követhettek figyelemmel a diákok. A Budapest Bábszínház színházpedagógiai programja, a Mozgató sem állt le ebben a nehéz helyzetben, a 35 online foglalkozáson 750-en vettek részt
A Rügyek és gyökerek az első olyan produkció a Budapest Bábszínház életében, amelynek próbafolyamata során cél volt, hogy a produkció minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon maga után. A Markó-Valentyik Anna rendezte csecsemőelőadásban a díszlet műanyag mentes és újrahasznosított elemekből áll, a kellékek retextilből, a jelmezek másodkézből való ruhákból készülnek, és a Terézvárosi Fesztiválon láthatja először a közönség augusztus 29-én.
Kiss Judit Ágnes Babaróka-könyvei az utóbbi években hatalmas sikert arattak az óvodás gyerekek és szüleik körében. A mesék egy emberi tulajdonságokkal felruházott, hétköznapiságában is különleges rókacsalád mindennapjait dolgozzák fel. A kisgyerekkor egyszerű és mégis bonyolult kérdéseit boncolgató Babaróka című előadást szeptember végén mutatja be a Bábszínház Ellinger Edina rendezésében, az óvodás korosztálynak és családjaiknak ajánlva.
Tasnádi István: Helló, Héraklész! színdarabját Tengely Gábor rendező viszi színpadra október elején. A nagyszabású produkció a kiskamaszokat szólítja meg izgalmas látványvilágával, vizuális effektekkel, moduláris szintetizátorral létrehozott különleges zenei világával. Tasnádi István kifejezetten a bábszínház társulata számára írta új darabját Héraklész mítoszából, amelyben a legendás hős és hétköznapi halandó féltestvére, Iphiklész történetén keresztül a mitológia eszköztárával, de a mai gyerekek nyelvén beszél bátorságról, kiválasztottságról és testvéri szeretetről.
Október végén Paulon Viktória: Kisrigók című igaztörténetét rendezi meg Hoffer Károly. A kisiskolásoknak és családjuknak szóló előadás az írónő személyes indíttatású története, örökbefogadott gyermekei fantáziadús, mesés elemekkel átszőtt magánmitológiája, melyet Gimesi Dóra adaptált színpadra.
November közepén mutatja be a Bábszínház A Szerb Antal kód avagy a Pendragon legenda című ifjúsági előadását. A K2 Színház alapítója, Fábián Péter új fénytörésbe helyezi minden idők egyik legnagyobb irodalomtörténészének krimiszerű izgalmakkal átszőtt művét.
A szintén korábban már bejelentett Frankenstein próbái is elkezdődnek 2022. január elején Keresztes Tamás első bábszínpadi rendezésében. A darab a londoni Nemzeti Színház világhírű előadásának szövegkönyve alapján készül a felnőtt korosztály számára, és február végén láthatja majd a közönség.
A 2021/22-es évadban négy egyetemista - Bartha Bendegúz, Csarkó Bettina, L. Nagy Attila és Podlovics Laura - csatlakoznak a Budapest Bábszínház társulatához.
-
Interjúk
„Hagyják alkotni szabadon a művészeket”
Hernyák György. Tanár, rendező. Az Újvidéki Művészeti Akadémián szerzett rendezői diplomát Boro Draskovic osztályában, dolgoztt az Újvidéki Rádióban, a Szabadkai Népszínház főrendezőjeként, ő a Tanyaszínház egyik alapítója ... Szerda Zsófia -
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor -
Interjúk
Miről álmodik a színigazgató?
Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban. Lovas Ildikó