Portré
Kicsid Gizella
Életrajz
Születési adatok: 1979, Kovászna
Tanulmányok:
1998 – Bod Péter Tanítóképző, Kézdivásárhely
2003 – Színművészeti Egyetem, Marosvásárhely
Beszélt nyelvek: magyar, román, angol
Elérhetőség: kgizko@freemail.hu
Pályakép:
Szerepei az egyetemen:
2001/02 Som Antónia – Shakespeare-Csányi: TTT, vagyis Tunyogi Tekla Postáskisasszony esete a theátrummal (r. Kovács Levente)
2001/02 szereplő – Madách Imre: Az ember tragédiája (r. Anca Brad)
2001/02 Zerbinette – J.B.P. Moliére: A hecc (r. Rusznyák Gábor)
2002/03 Nyina Zarecsnaja – A.P. Csehov: Sirály (r. Andrea Vulpe)
2002/03 Velma Kelly – Kander-Ebb-Fosse: Chicago (r. Kovács Levente)
2002/03 Manci – Szép Ernő: Lila akác (Szabó Máté)
Díjak:
2004 – Uniter díj jelölés a Legjobb női mellékszereplő kategóriában Wang szerepéért, Brecht: Jóembert keresünk
2008 – Egyéni alakításdíj Yvonne szerepéért, Gombrowicz: Yvonne, burgundi hercegnő – Határon Túli Magyar Színházak XX. Találkozója, Kisvárda
2010 – A legjobb női főszereplő díja Célimene szerepéért A Mizantróp című előadásban – Magyar Színházak XXII. Fesztiválja, Kisvárda
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Mindennek az Egyetemi Színpad az oka.”
Jordán Tamás egy rendkívül sűrű életpályát tudhat maga mögött az Egyetemi Színpadtól Szombathelyig. Volt rendező, színházigazgató, színházi fesztivál igazgató, tanár és mind a mai napig színész, nagyszerű közös produkciók részese és emlékezetes szólóestek előadója. 1961-től máig követjük, hogy hogyan próbálta mindig megteremteni a számára legfontosabb lényegét a színháznak: hogy az egy agóra legyen, egy találkozóhely, ahol az emberek kezet nyújtanak egymásnak. Farkas Éva