Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Bakelit Multi Art Center

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013

    Részvétel

    Zenés előadás
    • SzereplőKirály RáhelLukács DávidMoldván Levente
    • SzínészMoldván Levente
    • rendezőMoldván Levente

    „Minden reakciónk csak válaszreakció egy minket ért hatásra, és ez a hatás a mi látásmódunktól, szemléletünktől függően érkezik el hozzánk, és a mi hozzáállásunknak megfelelően hat ránk.

    A darabomnak nem célja nagy globális problémák boncolása, válaszkeresés. Csak abból szeretnék dolgozni, amit magam is átélek minden nap. A legegyszerűbb gondunk a szerethetőség. Talán globális, talán csak az én életemet megtöltő állandóság, de azt tudom, hogy képtelen lennék lélegezni a szerelem nélkül.

    A darab fő témaköre a kommunikáció. Az emberi kapcsolataink alapja kell, hogy legyen, mégsem működik tökéletesen. Nem csak, hogy más emberekkel, de még a saját testünkkel sem tudunk szót érteni. Nem vagyunk képesek megfigyelni a gondolataink menetét, az asszociációinkat, az érzéseinket pedig az érthetetlenségük és önálló akaratuk miatt igyekszünk önmagunknak is megmagyarázni, beskatulyázni, mert "az egyszerű a legbonyolultabb".

    Egy pár sorsa kizárólag a kettejük között folyó kommunikáción múlik. Minden esetben vannak félreértések, sőt rengeteg paródiát, filmet készítettek olyan helyzetekből, amikor a két fél ténylegesen nem egy nyelvet beszél, ezért a másik megértése egy intuitívebb síkon történik. Ugyan ezt az intuitív megértést élhetjük meg mi magunk is, ha saját magunknál kezdve, őszintén vállaljuk érzéseinket.

    A darabba a saját tapasztalataimat szeretném átültetni, megmutatni a környezetemnek, hogy a saját testünk, szellemünk, vágyaink, és érzelmeink őszinte megismerésével és elfogadásával, kritikamentességével egyensúlyt lehet elérni, és ez az egyensúly elsősorban a többi emberrel való együttélésnél a legfontosabb. A kritikamentesség gyakorlása önmagunkkal szemben a legnehezebb.

    A darab lényegében véve egy pár egymás közti beszélgetéséből és a bennük történő változások, dilemmák, érzelmek vizuális és zenei kifejezéséből áll. Ennek okán a zenészek valójában a játszott zenékkel és hangszerekkel szintén szereplők, a pár vágyaiként, félelmeiként, bármilyen érzelmi reakcióiként jelenhetnek meg. A különböző jelenetek, részletek egy adott alapkoreográfiára és témára épülő improvizációk. A technikai hátteret a lehető legminimálisabbra szeretném alakítani, hogy semmi se terelje el a figyelmet a lényegről, és a nézők is részesei legyenek azoknak az érzelmi átfolyásoknak, amiket a két szereplő és a zenészek ott helyben átélnek, megalkotnak."

    2014. 05. 21.

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu