Theater Online
Instagram
  • Nyitólap
  • Képgaléria
  • Színházak
  • Portré
  • Hírek
  • Írások
  • Bemutatók
  • HTMSZ
  • Képügynökség
  • TESzT

    Színházak

    Miskolci Nemzeti Színház

    • Előadások
    • Galériák
    • Hírek
    • Írások
    • Műsor
    • Épület
    • Igazgatóság
    • Történet
    • 2024/2025
    • 2023/2024
    • 2022/2023
    • 2021/2022
    • 2019/2020
    • 2018/2019
    • 2017/2018
    • 2016/2017
    • 2015/2016
    • 2014/2015
    • 2013/2014
    • 2012/2013
    • 2011/2012
    • 2010/2011
    • 2009/2010
    • 2007/2008
    • 2006/2007
    • 2005/2006
    • 2004/2005
    • 2003/2004
    • 2000/2001

    Jacques OffenbachHoffmann meséi

    Opera
    E. T. A. Hoffmann elbeszéléseinek felhasználásával
    Szövegkönyv: Jules Barbier - Fordította: Innocent Vincze Ernő
    • OlympiaVermes TímeaEperjesi Erika
    • GiuliettaSeres IldikóLázin Beatrix
    • AntoniaHerczenik AnnaKertész Marcella
    • StellaRadnai Erika
    • Miklósa költő barátjaMester ViktóriaTóth Judit
    • Antonia anyjaMolnár AnnaOrth Éva
    • Hoffmanna költőVadász ZsoltXavier RivadeneiraUrbán Nagy Róbert
    • SpalanzaniDomoszlai SándorTurpinszky Béla
    • NathanaelBoncsér Gergely
    • CrespelKincses KárolyMolnár Erik
    • LutherIrlanda Gergely
    • AndrésRozsos IstvánTurpinszky Béla
    • CochenilleRozsos IstvánTurpinszky Béla
    • PittichinaccioRozsos IstvánTurpinszky Béla
    • FerencRozsos IstvánTurpinszky Béla
    • LindorfSándor ÁrpádGábor Géza
    • CoppéliusSándor ÁrpádGábor Géza
    • DappertuttoSándor ÁrpádGábor Géza
    • MiracleSándor ÁrpádGábor Géza
    • HermannKolozsi Balázs
    • SchlemilDemeter Sándor
    Közreműködik a Miskolc Nemzeti Színház Zenekara, Énekkara és kijelölt tánckara
    • rendezőHalasi Imre
    • díszlettervezőZeke Edit
    • jelmeztervezőLaczó Henriette
    • zenei vezetőVáradi Katalin
    • vezényelVáradi KatalinPhilippe de Chalendar
    • karigazgatóRegős Zsolt
    • koreográfusGyenes Ildikó
    • rendezőasszisztensRadnai Erika
    Jules Barbier és Michel Carré Hoffmann meséi című „fantasztikus drámáját” 1851-ben mutatta be a párizsi Odéon. Offenbach látta a darabot, de az hosszú és bonyolult történet, amíg a dráma alapján az opera komponálásába belefogott.

    A librettó végső változatát készítő Carré felhasználta Hoffmann-nak a berlini Szerapion-testvérek elnevezésű körről írott művét. A kör névadója egy remete volt, aki a IV. századi Egyiptomban élt és mártírhalált halt Szent Szerapionnak képzelte magát; a tagok ennek szellemében a valóság és az illúzió viszonyáról „szóló” csavaros és fantasztikus történetekkel szórakozatták egymást, akárcsak az opera Hoffmannja.

    Az első felvonás babájának, Olymipának a meséje az igazi Hoffmann Homokember című novellája alapján született, Gulietta szerelmét és hűtlenségét a Mese az elveszett tükörképről című elbeszélés ihlette, míg a beteg Antonia alakja a Szerapion-testvérek sorozat Krespel tanácsos című darabja alapján született.

    Offenbach 1876-ban kezdett terve megvalósításához. Művét azonban már nem tudta befejezni, 1880 hunyt el Párizsban. Offenbach fia Bizet Carmenjének bécsi, standarddá lett változatának komponistáját, bizonyos Ernest Guiraud-t kérte fel, hogy készítse el a partitúra előadásra alkalmas formáját. A Hoffmann meséit 1881-ben mutatták be a párizsi Opéra-Comique-ban.
    Az opera előadás-történetét ekkortól fogva nem csupán sikerek jelzik, hanem a szerző által be nem fejezett, másként fogalmazva: „nyitva” maradt mű folytonos újragondolásának szükségessége.
    A Hoffmann meséi Jacques Offenbach utolsó színpadi műve, melynek 1881-es párizsi bemutatóját a zeneszerző már nem élte meg. Szövegkönyvét Jules Barbier írta a fantasztikus, bizarr történeteiről elhíresült E. T. A. Hoffmann elbeszéléseit felhasználva, sőt az operában magát Hoffmannt is szerepelteti.

    Egy berlini kocsmába, ahol a diáksereg már javában mulat, betoppan Hoffmann, a költő. Borús kedvében van, mert a szomszédos színházban a Don Juant adják, és a főhősnő, Stella fájó emlékeket ébreszt benne. Hoffmann aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve belekezd szerelmi kalandjainak elbeszélésébe: előbb Olympia, majd Giulietta, végül Antonia történetét osztja meg hallgatóságával.

    Amikor befejezi három szerelmének szomorú történetét, a kocsmáros Stella sikerének hírét hozza. Az ünnepelt primadonna meg is érkezik, de ekkor Hoffmann italoktól elnehezülve már a földön alszik...

    A Hoffmann meséiben a 19. századi romantikus opera szinte valamennyi eleme megtalálható - nem véletlen, hogy a világ operaházai és színházai napjainkban is rendszeresen bemutatják.

    2007. 01. 26.

    Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok

    • Miskolc kamara
    • Miskolc Csarnok
    • Miskolci Opera Fesztivál
    • Miskolci Játékszín

    Színház-választó

    Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
    • budapesti
    • vidéki
    • nyári
    • határon túli
    • külföldi
    • nemzetiségi
    • fesztivál
    • intézmény
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs
    • a
    • á
    • b
    • c
    • cs
    • d
    • e
    • é
    • f
    • g
    • gy
    • h
    • i
    • í
    • j
    • k
    • l
    • m
    • n
    • ny
    • o
    • ó
    • ö
    • ő
    • p
    • q
    • r
    • s
    • sz
    • t
    • ty
    • u
    • ú
    • ü
    • ű
    • v
    • w
    • x
    • y
    • z
    • zs

    Partner oldalak

    Az oldal megjelenését támogatja: Nemzeti Kulturális Alap Magyar Művészeti Akadémia Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális és Innovációs Minisztérium Petőfi Kulturális Ügynökség
    © 2025. - THEATER Online - theater.hu