Színházak
Városmajori Szabadtéri Színpad
- 2021/2022
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2006/2007
- 2005/2006
Carlo GoldoniA kávéház
- RidolfoKardos M. Róbert
- TrappolaRidolfo pincéreHajdu Géza
- Don Marzionápolyi nemesDobos Imre
- EugeniokereskedőSzotyori József
- FlaminioLeandro gróf álnévenDimény Leventeifj. Kovács Levente
- PlacidaFlaminio feleségeAbabi Csilla
- Eugenio feleségeTóth TündeKovács Enikő
- LisauratáncosnőGajai Ágnes
- Pandolfojátékház-tulajdonosHerman Ferenc
- Pincér a kávéházbólCsepei RóbertKiss CsabaPál Hunor
- Pincér a játékházbólKocsis GyulaTóth Albert
- RendőrparancsnokCsatlós Lóránt
- SzereplőSzékely EmeseCefan TiborVarkucs TiborCsutak-Ruttkai MiklósNemes LajosTamás Tibor
- rendezőAnca Bradu m.v.
- díszlettervezőFlorica Mălureanu m.v.
- jelmeztervezőFlorica Mălureanu m.v.
- koreográfusMălina Andrei m.v.
- korrepetitorThurzó Zoltán
- fényNagy Imre
- hangBõsze László
- súgóKörner Anna
- ügyelőVajda Zoltán
A velencei Carlo Goldoni (1707-1793) az olasz vígjáték megteremtője. Halála óta is a legtöbbet játszott színpadi szerzők közé tartozik. A nagy ókori görög és latin komédiaszerzők, és az előbbi században élt Moliére után ő fedezi fel a színpad számára a humor új forrásait, amelyek azóta is elemei az újkori és még újabb kori vígjátékoknak.
Anca Bradu rendező a következőket írja az előadásról: „Goldoni kávéháza tükre egy önnön megszállottságaiba zárt világnak, amelyet a pénz hatalma, a kisszerű érdekek, tisztességtelen üzletek és nevetséges szerelmi intikák, egyik pillanatról a másikra feléledő és kihunyó szenvedélyek uralnak. Mégis a látszatok mögül felsejlik a szenvedés, a magányosság, a szomorúság és mindenekelőtt egy világ – a 18. század Velencéje – elkerülhetetlen összeomlásának az érzete. A látszat és lényeg, a fények és árnyékok játéka, illetve az a sejtésünk, hogy végül semmi nem bizonyítható vagy hihető abból, ami elhangzik, egyféle rejtélyes, vészjósló hangulatot ad a darabnak. Az események komikuma könnyen abszurdba fordul, a szomorúság, keserűség érzései ott leselkednek a háttérben, hasonlatosan a velencei maszkokhoz, amelyek mögött nem tudni, hogy miféle arc rejtőzködik. A kávéház kíméletlen tükre az akkori és a mai valóságnak egyaránt. Goldoni darabja elképesztően korszerű elemekből tevődik össze: egy groteszkbe hajló komédia, amely keserű költészettel jelenít meg egy összeomló világot.”
2009. 10. 24.