Írások
-
Interjúk
„Milyen hangja van a táncnak?”
Hang és mozgás kettősére épül a Tünet Együttes új produkciója, melyben Harcsa Veronika a zenei tanácsadó. Szabó Rékával, a Tünet Együttes vezetőjével és az előadás rendezőjével beszélgettünk. Farkas Éva
-
Interjúk
„Az ihlethez élmény kell, ami meglep, megráz, megérint… ”
Szinte a zene minden műfajban alkot, darabjait rendszeresen játsszák hazai és külföldi együttesek, amit kevés kortárs zeneszerző mondhat el magáról. Ahogy azt is, hogy már második operáját tűzte műsorára a Magyar Állami Operaház. Réfi Zsuzsa -
Interjúk
Négyszáz Kékszakállú, s félszáz operai esztendő
Bár azt gondolta, egy, a Zeneakadémián töltött tanév után majd az orvosin folytatja, magával ragadta a zene és a sok-sok feladat, amit a tanáraitól kapott. Így nem is volt kérdés, hogy Kováts Kolos operaénekesként végez ... Réfi Zsuzsa -
Interjúk
„Bertie és Salieri szerepét mérföldkőnek tekintem.”
A király beszéde, az Amadeus – a színházak a darabokat sikert remélve tűzik műsorukra, az ezekben játszó színész lubickolhat szerepében. Fila Balázs Bertie-ként, illetve Salieriként egy eddig nem ismert arcát mutathatta meg a közönségnek a József Attila Színházban. Farkas Éva -
Interjúk
„Régóta vágytam az ilyen jellegű színdarabokra, mint az Illatszertár.”
A Thália Színházban október végén mutatták be László Miklós legtöbbet játszott, világsikert aratott művét, az Illatszertárt. Az előadást Béres Attila rendezte, Balázs kisasszonyt Szinetár Dóra alakítja, aki frissen szerződött a teátrumhoz. Farkas Éva -
Művészek írták
Fodor Tamás –egy kép egy emlék
Egy kép – az Egyetemi Színpad 1960. december 5. Pathelin mester előadásáról, Kertész Péterrel jómagam, – emlékeztet immár 60 éve a színpadon. Fodor Tamás -
Interjúk
„Ez a regény engem is odavágott.”
Tavaly jelent meg Péterfy-Novák Éva regénye, az Apád előtt ne vetkőzz, amelyben nagyapa és lányunokája történetén keresztül a szexuálisan bántalmazó kapcsolatok traumáját élhetjük át. Farkas Éva -
Interjúk
„Sokkal unalmasabb volna a világ, hogyha ezt nem csináltuk volna meg.”
A székesfehérvári Vörösmarty Színház már évek óta Az ember tragédiájában él. Először színre került az eredeti Madách-mű, de annyiban rendhagyóan, hogy négy rendező - Bagó Bertalan, Hargitai Iván, Horváth Csaba és Szikora János -vette kézbe a darabot. Farkas Éva -
Interjúk
„Mi más lehetne a dolgom, hogy mindenféle karakterben kipróbáljam magam.”
Októberben volt a bemutatója a Vígszínházban Friedrich Dürrenmatt leggyakrabban játszott tragikus komédiájának, Az öreg hölgy látogatásának. Az előadást Rudolf Péter rendezte, a Fingen városába érkező, ördögi ajánlatot tévő és elégtételt váró Claire Zachanassian szerepét Hegyi Barbara alakítja. Farkas Éva -
Művészek írták
Beat ünnep. Kőbányai János fotói
Témája a beat nemzedék és közönsége, akikkel kamaszként már a kezdeteknél együtt ünnepelte a zenéjükkel körülírt új életérzést. Szegő György -
Művészek írták
Cseppben a tenger
Dürrenmatt azt írta művéről: „ … olyan történet, amely valahol Közép-Európában, egy kisvárosban játszódik, s olyan ember írta, aki egyáltalán nem akarja elkülöníteni magát ezektől az emberektől, és cseppet sem biztos abban, hogy helyükben máshogy cselekednék.” Szegő György -
Interjúk
„Mindkét széle megadatik nekem: játszani az otromba, ostoba hőzöngőt és Meyerholdot.”
A Szkénében láthatjuk a Szkéné Színház és a Vádli Alkalmi Színházi Társulás közös produkcióját, Matei Visniec: III. Richard betiltva avagy szabad átdolgozás Vszevolod Emiljevics Meyerhold utolsó rémálma nyomán című drámáját. Az előadást Szikszai Rémusz rendezte, Meyerhold szerepét Mucsi Zoltán alakítja. Farkas Éva -
Interjúk
„Lemaradni önmagunkról, azt hiszem, ez a legnagyobb veszély, ami fenyeget.”
A Trip hajón mutatták be Jon Fosse: Én vagyok a szél című drámáját. A 21. század neurotikus világáról, a kilátástalan életérzésről beszélgettünk a dráma kapcsán, de legalább ilyen elemi élményünk lehet a már megtalált biztonságos sziget elvesztése is, ha azt egy esztelen pusztítás pillanatok alatt megsemmisíti. A Nemzeti Színház Márai-előadása, A kassai polgárok kapcsán ez a legfontosabb gondolat, amit közvetít mindkét előadás rendezője, Szabó K. István. Farkas Éva -
Interjúk
„A színház az önismeretről és a világra való reflektálásról szól.”
A Budaörsi Latinovits Színházban október 3-án mutatták be Beaumarchais vígjátékát, a Figaro házasságát. Az előadást Alföldi Róbert rendezte, Almaviva grófot Makranczi Zalán játssza. A színésszel színházi és filmes szerepekről, szabadúszásról, a szakma aktuális nehézségeiről beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Éles megfogalmazások kellenek!”
A Határátlépések című Orlai produkciót eredetileg a Hatszín Teátrumban játszották, majd a budapesti Katona József Színházban, de novembertől átkerül az előadás a Belvárosi Színházba. Farkas Éva -
Interjúk
„Majd a közönség eldönti, hogy érdemes volt-e átdolgozni.”
Az Erkel Színházban október 17-én volt a bemutatója az István, a királynak. Szörényi Levente és Bródy János rockoperáját ezúttal - Gyöngyösi Leventének köszönhetően - szimfonikus operaváltozatban láthatta a közönség. Az előadást Szinetár Miklós rendezte, akivel a mű kapcsán a magyar politikai életérzésről is beszélgettünk. Farkas Éva