Portré
Dvorák Gábor
színész
rendező
író
Életrajz
DVORÁK Gábor (Budapest, 1958. 02. 27.): pantomimművész.
1976-78-ban a budapesti Thália Színházban szerezte meg kezdeti
színházi tapasztalatait. 1982 óta hivatásos pantomimművész,
pantomimtanár. 1984-88 között főként külföldön dolgozott, tanított
/ Svájc, Németország, Ausztria /.
1984-ben megalakította a Ludens Pantomim-et.
1987-től rendszeresen kurzusokat tart itthon és külföldön /Vorbühne Zürich/.
Először Cegléden, később Budapesten hozott létre stúdiót.
1989-ben tanítványaival megalakította a "ZUG" PANTOMIM-et, mely
1999 óta D.G. PANTOMIM SZÍNHÁZI TÁRSULAT-ként,
2002 óta DVORÁK PANTOMIM SZÍNHÁZ néven működik.
2000-től 2003-ig részt vett bábszínész-képzésben, mint pantomimtanár
/Kabóca Bábszínház, Veszprém/.
Jelenleg is tanít: felnőtteket, illetve siket és nagyothalló gyerekeket.
Dvorák Gábor előadásaira jellemző az ironikus hangvétel, a humor és a
közérthetőség. Stílusa a klasszikus pantomim elemeire épül,
de az abszurd megfogalmazások is megtalálhatók jelképrendszerében.
Egyedi jellemzője az a sajátságosan izgalmas atmoszféra,
amely a közönséggel szoros kapcsolatot tartva, a nézőket alkotó részesévé
teszi az előadásnak.
Főbb alkotásai: Illúziók; Mozdulatok humora; Egynyári szerelem;
Megzavart nyugalom; Ötórai tea; Bohóc-cirkusz; Játsszunk pantomimet!;
Emberek és "emberek"; Murphy törvényei; Öregek; A Nyúl;
Egypercesek
1976-78-ban a budapesti Thália Színházban szerezte meg kezdeti
színházi tapasztalatait. 1982 óta hivatásos pantomimművész,
pantomimtanár. 1984-88 között főként külföldön dolgozott, tanított
/ Svájc, Németország, Ausztria /.
1984-ben megalakította a Ludens Pantomim-et.
1987-től rendszeresen kurzusokat tart itthon és külföldön /Vorbühne Zürich/.
Először Cegléden, később Budapesten hozott létre stúdiót.
1989-ben tanítványaival megalakította a "ZUG" PANTOMIM-et, mely
1999 óta D.G. PANTOMIM SZÍNHÁZI TÁRSULAT-ként,
2002 óta DVORÁK PANTOMIM SZÍNHÁZ néven működik.
2000-től 2003-ig részt vett bábszínész-képzésben, mint pantomimtanár
/Kabóca Bábszínház, Veszprém/.
Jelenleg is tanít: felnőtteket, illetve siket és nagyothalló gyerekeket.
Dvorák Gábor előadásaira jellemző az ironikus hangvétel, a humor és a
közérthetőség. Stílusa a klasszikus pantomim elemeire épül,
de az abszurd megfogalmazások is megtalálhatók jelképrendszerében.
Egyedi jellemzője az a sajátságosan izgalmas atmoszféra,
amely a közönséggel szoros kapcsolatot tartva, a nézőket alkotó részesévé
teszi az előadásnak.
Főbb alkotásai: Illúziók; Mozdulatok humora; Egynyári szerelem;
Megzavart nyugalom; Ötórai tea; Bohóc-cirkusz; Játsszunk pantomimet!;
Emberek és "emberek"; Murphy törvényei; Öregek; A Nyúl;
Egypercesek

Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Művészek írták
Tündérpalota, ma – Csongor és Tünde
A Csongor és Tünde drámairodalmunk harmadik óriása – színpadra állítása örök kihívás volt és lesz. Vörösmarty Mihály instrukcióként nagy mennyiségben írt elő szcenikai csodákat, varázslatokat, amelyektől 1830 óta a mű nem a rendezők, inkább a látványtervezők álma. Szegő György -
Interjúk
Apám morális tartása az, ami beárazta vagy bemérte, hogy nekem miről mi az ítéletem
Verebes István színész, rendező, közéleti ember. Pályája évtizedeken átível, a színház, televízió és a publicisztika világába egyaránt. Lovas Ildikó -
Interjúk
„... az föld pedig vala ékesség nélkül való és puszta és setétség vala és az Úrnak lelke táplálja vala az vizeket…”
…köszönés után a Vizsolyi Biblia szavaival fogad Csernus Mariann, akivel utoljára 3 éve beszélgettem, amikor a Bethlen Téri Színházban ismét előadta a Biblia maga által dramatizált változatát, amelyet négy évtizeden keresztül játszott szerte az országban. Lovas Ildikó






















