Portré
Szikora János
színész
igazgató
látvány
látványtervező
irodalmi munkatárs
Forgatókönyv
díszlettervező
rendező
szövegkönyv
Életrajz
Tanulmányok: ELTE JTK, 1970-75, Színház- és Filmművészeti Főiskola, rendező, 1975-79.
Életút: Joghallgatóként avantgárd színházi alkotócsop.-ot szervez (Brobo). 1979-86 a pécsi, a győri, majd a miskolci színház rendezője, az egri Gárdonyi Géza Színház ig., 1986-93 a Vígszínház rendezője, a szolnoki színház vendégrendezője, 1993-94 a pécsi Nemzeti Színház kamaraszínházának műv. vez., 1996- a szegedi Nemzeti Színház műv. vez. 1995- a Magy. Színházrendezői Testület eln. Jászai Mari-díj (1988), a veszprémi tv-találkozó különdíja (1987), drámai fődíja (1990), a bogotai film- és tv-fesztivál különdíja (1992).
Főbb rendezései: Déry: Óriáscsecsemő, Nádas: Takarítás, Shakespeare: Rómeó és Júlia, Vörösmarty: Csongor és Tünde, Schwajda-Szikora: Táncdalfesztivál '66, Miller: Az ügynök halála, Paszternak: Doktor Zsivago, Márton: Carmen, Kárpáti: Az út végén a folyó, Wojtyla: A mi Urunk festője, Lloyd Webber: Jézus Krisztus szupersztár, Szikora: Legenda a Varázsfuvoláról, Anouilh: Romeo és Jeannette, Strauss: Az idő és a szoba, Bizet: Carmen, Weingarten: Nyár, Szép: Vőlegény, Bódy: A tüzes angyal, Misima: Álmok a császárságról, Debussy-D'Annunzio: Szent Sebestyén vértanúsága, Bulgakov: A Mester és Margarita, Rostand: Cyrano, Brecht-Weill: Koldusopera, Mozart: A varázsfuvola, Don Giovanni, Kodály: Háry János, Simon: Furcsa pár, Dosztojevszkij: A Karamazov testvérek,
tv-ben: A kaméliás hölgy (1987), Anyegin (1989), A császár (1995).
Életút: Joghallgatóként avantgárd színházi alkotócsop.-ot szervez (Brobo). 1979-86 a pécsi, a győri, majd a miskolci színház rendezője, az egri Gárdonyi Géza Színház ig., 1986-93 a Vígszínház rendezője, a szolnoki színház vendégrendezője, 1993-94 a pécsi Nemzeti Színház kamaraszínházának műv. vez., 1996- a szegedi Nemzeti Színház műv. vez. 1995- a Magy. Színházrendezői Testület eln. Jászai Mari-díj (1988), a veszprémi tv-találkozó különdíja (1987), drámai fődíja (1990), a bogotai film- és tv-fesztivál különdíja (1992).
Főbb rendezései: Déry: Óriáscsecsemő, Nádas: Takarítás, Shakespeare: Rómeó és Júlia, Vörösmarty: Csongor és Tünde, Schwajda-Szikora: Táncdalfesztivál '66, Miller: Az ügynök halála, Paszternak: Doktor Zsivago, Márton: Carmen, Kárpáti: Az út végén a folyó, Wojtyla: A mi Urunk festője, Lloyd Webber: Jézus Krisztus szupersztár, Szikora: Legenda a Varázsfuvoláról, Anouilh: Romeo és Jeannette, Strauss: Az idő és a szoba, Bizet: Carmen, Weingarten: Nyár, Szép: Vőlegény, Bódy: A tüzes angyal, Misima: Álmok a császárságról, Debussy-D'Annunzio: Szent Sebestyén vértanúsága, Bulgakov: A Mester és Margarita, Rostand: Cyrano, Brecht-Weill: Koldusopera, Mozart: A varázsfuvola, Don Giovanni, Kodály: Háry János, Simon: Furcsa pár, Dosztojevszkij: A Karamazov testvérek,
tv-ben: A kaméliás hölgy (1987), Anyegin (1989), A császár (1995).
Képsorozatok
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
Az semmi – ezt hallgasd meg!
Az alábbi interjú kiváló apropója lehetne, hogy nyolcvanegyedik születésnapján, egykori kaposvári kollégái egy általuk alapított elismeréssel, a „Kossuth díjasok Kossuth díjával” lepték meg a Jászai Mari-díjas, érdemes művészt, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagját. Koltai Róberttel néhány nappal a díjátadás után színházi pályájáról beszélgettünk. Rojkó Annamária -
Interjúk
Apropó nélkül – beszélgetés Bánsági Ildikóval
Ady Endre Petőfiről írott sorai jutnak eszembe először róla. Mást, két-három szavas méltatást nem is mernék róla írni. Nekem ő fogalom. A BÁNSÁGI. Csupa nagybetűvel. Gyulay Eszter -
Interjúk
„Mindennek az Egyetemi Színpad az oka.”
Jordán Tamás egy rendkívül sűrű életpályát tudhat maga mögött az Egyetemi Színpadtól Szombathelyig. Volt rendező, színházigazgató, színházi fesztivál igazgató, tanár és mind a mai napig színész, nagyszerű közös produkciók részese és emlékezetes szólóestek előadója. 1961-től máig követjük, hogy hogyan próbálta mindig megteremteni a számára legfontosabb lényegét a színháznak: hogy az egy agóra legyen, egy találkozóhely, ahol az emberek kezet nyújtanak egymásnak. Farkas Éva